Kort Stagebericht! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu Kort Stagebericht! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu

Kort Stagebericht!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

14 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal,

Hier even een kort stagebericht van mij! Marloes en ik zijn vandaag op bezoek geweest bij het ziekenhuis waar we stage gaan lopen. Dit hadden we pas de avond ervoor afgesproken, dus dat was lekker vlot!

Maandag zullen we onze eerste stagedag lopen op de kinderafdeling, waar we dan ook een maand zullen verblijven! Hier ben ik natuurlijk helemaal super blij mee! De kinderafdeling telt als ik het goed heb onthouden 45 of 55 bedden en het is een beetje te vergelijken met Nederland.

Na deze maand gaan we op zoek naar de kraamafdeling waar we dan ook een maand gaan stagelopen. Misschien iets langer, want we moeten natuurlijk wel aan onze uren komen.

We moeten nu zelf proberen te regelen dat we op medische zending kunnen, aangezien dat via een ander ziekenhuis is geregeld zoals wij weten. En de hoofdzuster vertelde ons zelfs dat het nu op zich staat! Dus kom maar op met dat Sranan Tongo, wij zullen dit gaan proberen te regelen.

Ik had mijn mooie rode schoenen meegenomen, lekker kleurrijk. Maar ik mag nog op zoek naar nieuwe schoenen want ze moeten helemaal wit zijn. Mm, jammer! Weer een kilo voor niets meegenomen, net die ene kilo! Er zijn wel meer van dit soort regels..

Echt alle mannen hier op straat vinden mij een lekkerding! Iedereen roept schatje of fluit naar je, als ze dat nou in Nederland ook eens deden.. :D Ach, dat went vast ook wel. Al vind ik het nu soms best wel irritant! Zeker op Valentijnsdag, als mijn valentijn nog ver te zoeken is! :)

Verder vandaag weer naar de Vreemdelingendienst geweest, dus heb mij netjes gemeld en ook mijn visum laten verlengen tot de laatste dag van mijn verblijf hier!

Vanavond wordt er voor mij gekookt, heerlijk Surinaams.. Dus hoop dat mijn maag er niet al te veel van slag door raakt! Zal vast heerlijk smaken, want wil ook niet alleen hamburgers met patat eten, dan kom ik ook tonnetjerond terug! Moet niet..

Allemaal heel erg leuk dat jullie zo met mij mee leven, nu is het echt gewoon leuk.. Maar over een poosje zal ik het ook echt nodig hebben denk ik als ik tegen mijn heimwee aan het vechten ben! Tot nu toe zijn er zoveel nieuwe indrukken dat dat gelukkig nog ver te zoeken is..

Allemaal een dikke kus en tot de volgende keer! Liefs, Rianne

  • 14 Februari 2007 - 19:53

    Hey Rianne:

    hey rianne,

    succes met surinaams eten en hoop dat je medische zending lukt!

    en heimwee. niet aan denken nog.. voor je het weet ben je weer terug1

    tut romkje sietske

  • 14 Februari 2007 - 20:45

    Anne Hoekstra:

    Het lijkt prima allemaal en daar ben ik heel blij om. Maak er wat leuks van! ik ben jaloers op jullie!

  • 14 Februari 2007 - 22:18

    M@rleen:

    Hee meis,
    Wat super voor je!! Goed nieuws dus.. nou hopen dat de medische zending ook geregeld kan worden.. Zet m op! En bedankt voor je geweldige kaart :D Ik kreeg het vandaag, ik ben alleen zo verschrikkelijk nieuwsgierig hahaha ;)
    Tot snel..
    Dikke KuSs Marleen x x

  • 15 Februari 2007 - 08:01

    Flore:

    Hey meis,

    Na ja, willen ze geen zuster op rode schoenen? Das gek ;)..Klinkt wel suer allemaal zeg. En vooral die medische zending! Zet hem op en ik blijf je volgen...

    Kussss....

  • 15 Februari 2007 - 09:25

    Gertia:

    Lieve Rianne, ja dat je helemaal in het wit moet is wel streng, maar nieuwe schoenen zijn natuurlijk nooit weg, haha! Ik hoop en denk ook wel dat je het erg naar je zin zult hebben.
    Het is weer een leuk verhaal om te lezen en vooral het stukje over de Surinaamse mannen haha lekker ding ;) haha. Eh meis geniet ervan denk aan je, heb je mijn smsjes nog gehad?
    Voorzichtig Liefs mij

  • 15 Februari 2007 - 10:24

    Anneke Stam:

    klinkt leuk, eten bij de voruw van Prem. ze maakt vast Rôti, een specialiteit van haar. Ze zou ons het recept nog leren, maar toen was ik helaas al weg (misschien kan ik als jullie coach nog eesn langskomen!).
    En geweldig dat die kinderafdeling gelukt is!

  • 15 Februari 2007 - 10:44

    Anne-Marie:

    Hai, hai!
    Geweldig man dat alles zo goed gaat!!
    Ik hoop dat het surinaams eten lekker gesmaakt heeft en heel veel suc6 strax op jullie eerste stagedag!
    Lekker genieten!
    Liefs Anne-Marie

  • 15 Februari 2007 - 13:01

    Marit:

    Heej Rianne,

    Klinkt super daar joh, en zon heerlijk zonnetje die daar schijnt!! Ik houd je verhalen in de gaten!! Veel plezier!!

    Xx Marit

  • 15 Februari 2007 - 13:06

    Sigrid:

    Wat een reacties van al die mensen zeg!! Geweldig dat je nageroepen en gefloten word.. Stijgt je ego al??? Haha.. Nou meis vooruit dan maar!! ( een beetje laat, maar beter laat dan nooit, toch?)

    (L)(L)(L)(L)(L)(L)(L) HELE FIJNE VALENTIJNSDAG!!!

    Liefs mij

  • 15 Februari 2007 - 18:18

    Lia:

    Super man!! Dus voorelkaar gekregen! De kinderafdeling!
    Ben echt blij voor jullie! Succes met alles!
    Liefs, Lia

  • 17 Februari 2007 - 12:28

    D.Y. Reitsma:

    He Rianne,

    Leuk berichtje. Goed om te weten dat jullie het goed maken..
    Hou je haaks, blijf van de mannen af en we horen van elkaar.
    Groet,
    D.Y.

  • 26 Februari 2007 - 16:04

    Anja:

    hey lieverd...

    Je hebt het zo te zien helemaal leuk. Dat is fijn om te weten. We missen je alleen wel met het uit gaan.

    Ik kan niet wachten tot dat je weer terug bent en eens op visite komt inons huisje. Want ja ook jij moet deze nog even inwijden.

    Nou spreek je wel weer eens.

    Kus anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Rianne

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 23616

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 21 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: