He, jij hier ook? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu He, jij hier ook? - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu

He, jij hier ook?

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

17 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Hellow People!

Gelukkig kan ik toch regelmatig een berichtje achterlaten en jullie allemaal op de hoogte houden van wat mij allemaal bezig houdt hier in het warme, maar niet alle dagen zo zonnige Paramaribo! We hebben nu drie dagen achter elkaar een beetje geshopt en allerlei benodigdheden aangeschaft. Heel grappig stond de hangmat bovenaan het lijstje, maar deze heb ik pas vandaag aangeschaft. Een mooie blauwe, tweepersoons met klamboe erbij.. Dus hier kan ik tijdens mijn tripjes hopelijk lekker in slapen!

Het douchen met koud water valt me helemaal niet tegen, vanmorgen heb ik er geloof ik zelfs wel een kwartier onder gestaan. Jullie daar in NL kunnen zich daar vast helemaal niets bij voorstellen, maar als het zo warm is .. Dan is het best lekker.

Wat minder lekker is is al dat vieze ongediertje wat hier rond zwerft. Grote spinnen, kakkerlakken en duizenden mieren trotseren onze mooie woning en zelfs ons etenswaar.. En dat is dan natuurlijk minder prettig! We hebben zelfs ratten als huisdieren die hier een beetje rondzwerven. Zo lang ze bij mij uit de buurt blijven en niet in huis komen heb ik er nog niet zoveel problemen mee.

Gisteren ben ik voor het eerst op stap geweest, naar een discotheek! Samen met mijn huisgenoten hebben we er een leuk feestje van gemaakt. Want ja, dat hoort natuurlijk ook bij dit avontuur! Flore, ik heb nog even op jou manier met de kont lopen schudden op de dansvloer. Marloes en ik moesten er erg hard om lachen.. We hoorden veel nummers langs komen en moesten toen aan onze stapmaatjes denken! Erg leuk dus.. Het PARBO- Bier wat ze hier drinken is best lekker, het is iets zoeter als het bier in NL. We hebben al een aantal flessen van 1 ltr. in de koelkast staan, zullen we even meester maken! 

Morgen gaan we naar White Beach, lekker bakken zoals Marloes en Martha zeggen. Die zitten nu ook heerlijk in de zon, maar dat kan mijn huidje echt niet verdragen. Ik heb net even een kwartiertje in de zon gezeten, maar ben al flink verkleurd. Moet als ik thuis kom natuurlijk wel laten zien dat ik een aantal maanden in Suriname heb gezeten.

De eerste tripjes komen ook al in zicht! Het weekend van 24 en 25 Februari hebben we een studentenparty, dus dan gaan we richting het binnenland om daar een feestje te bouwen, met drankjes en DJ. Dus dan weet je wel dat Rianne goed op haar plek is. Daarnaast ga ik het weekend erna w.s. naar Galibi. Hier komen schilpadden heen die daar de eitjes komen leggen. Er is strand en als alles mee zit gaan we dan nog even over de grens naar Frans Guyana. Maar dat is pas het weekend van 3 – 4 Maart, heel ver weg dus!

Dat was even weer een korte check- up van mijn kant met een paar foto’s erbij van het mooie rustige en warme Suriname.

Knuffel en * virtuele kus *!

  • 18 Februari 2007 - 07:34

    M@rleen:

    Hee meissie,
    Leuk je berichtje te lezen en het weekend van 3&4 mrt komt echt wel snel dichtbij.. Jullie hebben allemaal leuke vooruitzichten, klinkt goed! Voor mij is het nu echt aftellen!! We houden contact en nogmaals bedankt voor je kaartje :D
    KuSs Marleen

  • 18 Februari 2007 - 10:09

    Anita:

    Wat leuk om jullie belevenissen zo mee te krijgen! Echt heel erg gaaf dat jullie jezelf deze kans gunnen. geniet er maar flink van! Ben naast alle stapverhalen ook benieuwd naar de werkervaring, want daar komen jullie toch voor ;-)

    Veel plezier nog!

    Groetjes van je studiegenoot Anita

  • 18 Februari 2007 - 10:39

    Gertia:

    He lieverd,

    wat een leuk verhaal weer, ik kan me voorstellen dat je echt aan het genieten bent en ja ben best wel jaloers al is het hier in Nederland ook niet meer zo koud. Lekker op stap dus nou meid geniet ervan en hoe is het nu met de surinaamse mannen en op de dansvloer, haha.
    Geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verhaal!

    Liefs Gertia

  • 19 Februari 2007 - 04:37

    Flore:

    Hey meis,

    Wat goed om te lezen dat je je zo vermaakt. Pas je wel op dat je niet verbrand? Maar vraagje...hoe is het op stage? Er staat alleen iets over strand en feesten...hahahahaha... Ben trots op je meid..hihihi...

    Lees je later...Kusssss.....

  • 19 Februari 2007 - 10:44

    Heleen:

    Hey rianne,
    Wat leuk om alles te lezen. De medische zending komt vast wel goed. En anders kan ik je er van deze afstand misschien nog een beetje mee helpen. Ik zie dat jullie bij martha bleker wonen. Grappig ken haar ook doe haar maar de groetjes. Geniet er heel erg van het is sneller voorbij dan dat je wilt. En het is hier dan heel erg koud en stressig. Gewoon niet leuk. Ben jaloers op jullie!!

    Liefs Heleen

  • 19 Februari 2007 - 11:25

    Jolanda:

    He meis,

    Wat een leuke verhalen echt super! En wauw die foto's!! Ik hou je in de gaten! Have fun!

    Kusje Jolanda

  • 24 Februari 2007 - 20:48

    Sigrid:

    Dag popjuh..

    Was alweer bijna een week geleden dat ik voor het laatst op je site had gekeken, dus het was ernstig noodzakelijk dat ik eens een kijkje ging nemen...

    Zo te horen heb je het ontzettend naar je zin.. Anja en bertjan zitten nu in hun huisje, dus hier is eigenlijk ook wel alles een beetje wennen!!

    Maar goed.. Wij gaan vanavond maar eens voor de verandering naar Skopje ( ik wou zeggen suriname, maar dat is iets te enthousiast) wat een verrassing weer hea??

    Zal snel weer eens op je site kieken...

    Groetjes van iedereen hier thuis!! Liefs sigrid

  • 03 Maart 2007 - 17:51

    Anja:

    hey lieverd...

    Ja nooit had jij gedacht dat ik diegene ook zou zijn die jou site in de gaten zou houden. Maar het tegendeel blijkt waar te zijn.

    Je verhalen zijn echt leuk om te lezen en te horen.

    Ik mis en hou van je...

    Dikke kus (bert jan)en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Rianne

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 23614

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 21 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: