Weekendje Gusterie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu Weekendje Gusterie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu

Weekendje Gusterie!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

26 Februari 2007 | Suriname, Paramaribo

Good Afternoon Holland!

Hier weer een berichtje van mij.. Donderdagavond gingen een aantal mannen uit ons huis pokeren en ik heb eens gekeken of ik hier ook iets van snap of niet, niet dus. Marloes en ik waren vrij dus iets later op bed dan de rest van onze huisgenoten. We hadden een wijntje gedronken en waren in huis nog wat aan de klets. Ik stond al op mijn kamer en ineens zei Marloes van.. `Is dat geen spin achter je koffer?’ Ojee, wij de bus met insectenspray erbij en Marloes ging op jacht om de spin te doden! Een dikke gaslucht kwam er vanaf, daar kon ik echt niet in slapen. Maar dat was nog niet het probleem. Want de spin lag nog levend op mijn slaapkamer. Ik huisgenoot Gerwin geroepen, want die was nog wakker. Hij heeft met de douchetrekker de spin naar buiten gewerkt. We hebben hier nog erg om gelachen achteraf, maar op dat moment vond ik het echt niet grappig!

Vrijdag redelijk op tijd opgestaan om bezig met school te gaan, in de middag hadden we namelijk afgesproken in de stad. Er moet ook hard gewerkt worden aan de opdrachten voor school. We moeten 12.2 en 1.3 namelijk binnen een maand hebben afgerond.. Oeii, het harde leventje is dus begonnen! In de middag met een aantal huisgenoten een borrel gedronken op het terras en daarna bij t Vat ( waar veel NL komen ) lekker gegeten! Niet al te laat op bed gegaan, want zaterdag moesten we om 10 uur bij huis vertrekken naar Gusterie.

De stageplaats van twee huisgenoten van ons had een toer met een party georganiseerd. Hierbij gingen we een stuk het binnenland in waar op privéterrein ‘rieten huizen’ stonden waar wij onze hangmatten in op konden hangen, daarin konden we dan de nacht in slapen. We hebben daar even lekker gezeten en een boswandeling gemaakt. Het eten was heerlijk verzorgd, soms iets te pittig.. Maar dat was wel weer weg te spoelen met water. Je kon er lekker badderen in een kreek ( soort riviertje ). In de avond kwam er een DJ naar het terrein toe! De avond en nacht lekker gedanst en gefeest! Echt, het is dan helemaal donker en je staat voor je gevoel op een strand met een klein vuurtje te dansen! Een hele leuke ervaring.. Zondag eerst beetje uitgeslapen in de hangmat voor zover dat mogelijk was en daarna hebben we nog een savannetoer gedaan in een jeep. De achterbak zat al vol, dus ik had een plekje binnenin de jeep. Eerst vond ik dat iets minder, maar toen de hemel open brak en het heel hard begon te regenen was ik blij daar te zitten! We hebben een mooi stukje binnenland gezien, wat er echt stukken beter uit ziet dan de hoofdstad Paramaribo!

De heenweg naar Gusterie heb ik niet meegekregen. Ik heb soms last van wagenziekte en had een Primatour gekregen van mijn huisgenoot. Bijwerking daarvan: lichte slapeloosheid. Nou, ik heb drie uur geslapen, af en toe even wakker. Dus de terugweg maar geen tabletje genomen, ik wilde graag nog iets van de omgeving zien. Je moet je voorstellen dat je met 30 man in een kleine bus zit. Die rijdt met 100 km per uur over een niet geasfalteerde weg heen, dan wordt je echt wel misselijk! Gelukkig veilig weer aangekomen in Para, waarbij ik heerlijk heb genoten van een koude douche en toen maar op bed. Het is niet alleen feesten, morgen weer hard aan de bak in het ziekenhuis.

Maandag:
Vanmorgen door de wekker heen geslapen dus erg blij dat Marloes mij kwam wekken. Het weekend heeft enigszins wel iets van mijn kostbare energie gekost. Op de afdeling was ik ingedeeld op een andere kamer als de week ervoor. Bij kinderen voornamelijk met gastro enteritis (uitdroging etc.). De leeftijd lag iets lager, van 8 maanden tot 4 jaar, erg schattig dus. Ik had een leuke collega, die erg veel lachte en grapjes maakte. Zij ging ook veel leuker om met de kinderen, dus mijn mening veranderde al iets over de manier van omgaan met de kinderen. De dagen op deze kamers zijn drukker als dat ik vorige week heb meegemaakt, heel fijn. De dag was zo voorbij. Vanavond gaan we even lekker zelf kokkerellen en dan nog even aan de studie. Op naar de dag van morgen!

Jullie allemaal heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes die ik al heb mogen ontvangen! Ik geniet er echt van, mmm!

Veel liefs, Rianne

  • 26 Februari 2007 - 20:34

    P € T € ® :

    Heee Rianne,

    Geweldig om te lezen al die verhalen. Je geniet met volle teugen van het Surinaamse leven. Heel goed. Met de Hollandse inslag komen de LP's wel af.... laters...
    ik ga me voorbereiden op Marleens vertrek naar Finland....

    Peter

  • 26 Februari 2007 - 21:09

    Je Zus:

    Hey schat,

    Geweldig allemaal! Zo krijg ik alleen nog maar meer zin in mijn eigen stage ;)
    Dus je hebt nu ook al je eigen hagmat? Hoef je in elk geval niet meer op je bed. Bij mij is er nog niks gebeurd! :)
    Vermaak je daar nog maar even met iedereen!! Met jou moet dat vast wel gaan lukken! :)

    Ik mis je nu eigenlijk toch wel een beetje héél erg. Het is nu wel stil in 'onze kamer'. Maar dat gaan we allemaal nog wel inhalen als we weer op Nederlandse bodem zijn, samen.

    Muchos besos
    Tu hermana

  • 26 Februari 2007 - 21:09

    De Blommen:

    Rianne
    Het blijft genieten, zoals we kunnen lezen. Eigenlijk maar goed dat er ook gewerkt en gestudeerd moet worden. Zo blijft de balans in evenwicht.
    Groetjes de blommen

  • 26 Februari 2007 - 23:43

    M@rleen:

    Daag meissie,
    Fijn je berichtje weer even te lezen! Lekker feesten, en af en toe ook studeren ;) Klinkt super.. Mijn voorbereidingen beginnen nu ook GAAF!! Tot horens.. KuSs Marleen x

  • 27 Februari 2007 - 09:58

    Gertia:

    He lieve Rianne, wat weer een leuk verhaal en wat een spin gatsie die had op mijn slaapkamer ook niet rond moeten lopen want ik was er niet weer gerust gaan slapen haha. Ok dus even lekker genoten van de wijn eten etc. Kan me best voorstellen dat je van zo'n busreis best misselijk wordt gatsie maar gelukkig heb je de terugweg de mooie route terug mee kunnen maken!
    He meid ik wens je voor deze week weer heel erg veel succes met de stage en ben blij voor je dat je het nu wat beter naar je zin hebt!
    Geniet ervan en tot horens!

    Liefs Gertia

  • 01 Maart 2007 - 09:24

    Jan.w:

    Rianne.
    Als ik zo je verhalen lees heb je het ontzettend naar je zin,leuk om te lezen.
    Dat je zo'n schijterd was voor spinnen valt me een beetje tegen van je,ik had je wel eens willen zien springen door de kamer.
    En zo te lezen heb je buiten het drukke school werk genoeg party time ,lekker relaxen.
    Groetjes uut Ass'n en doe je best.


    Jan.w

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Rianne

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 23613

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 21 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: