SALSA! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu SALSA! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu

SALSA!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

07 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

De tijd vliegt echt voorbij, zondag op mijn moeders verjaardag zit ik hier alweer een maand. En dat betekend ook op een derde van mijn verblijf in Suriname. De tijd gaat echt supersnel en gelukkig voelt het als dat ik net vertrokken ben! Ik zou nu ook nog niet weg willen, omdat ik nog lang niet alles gezien en meegemaakt heb wat ik graag mee zou willen maken hier.

Dit weekend heb ik een rustig weekend, het weekend erna ga ik op zaterdagavond naar een Reggae- feest! Laat die billen maar lekker swingen! :) Over swingen gesproken, ik heb mijn eerste les Salsa dansen gehad. Ik doe samen met al mijn huisgenoten de basiscursus.. Dus we gingen nu ook back to basic wat betreft het dansen.. Sommige mannen vonden de stapjes nog wel eens lastig, maar als je even het ritmegevoel te pakken hebt danste dit redelijk makkelijk weg. Ik volg nu een maand lang, twee keer in de week deze basiscursus. Als ik wil kan ik daarna weer een maand lang een standje hogerop, maar ik weet niet of ik dat ga doen. Eerst maar eens zien hoe me dit gaat bevallen.

We kregen een ‘voorstelling’ te zien van de dansen die je dan kunt aan het einde van elke cursus. Dat zag er echt helemaal top uit en hopelijk kan ik dat aan het einde ook een beetje. We hebben allemaal een cd mee naar huis gekregen, dus de Kwattaweg kan ook thuis swingen! Als we het elkaar allemaal een beetje gaan leren komt iedereen vast ook goed de cursus door, want er moet ook een examen afgelegd worden aan het einde van de maand! Ik ga voor weer een diploma of certificaat erbij! :)

Nog even een rijtje met mijn belevenissen van de twee stagedagen:

Dinsdag: Ik stond gelukkig niet meer op de diarreekamers, dus ik loop nu ook zelf weer minder kans om ziek te worden. Altijd een fijne gedachte.. Deze dag stond ik op een kamer met hele kleine kindjes, waar Marloes vorige week heeft gestaan. Er lagen kindjes van een paar maanden of weken oud met een stoma, een kindje met geamputeerde voeten en een handje en een overvoed kindje. De combinatie van kinderen op een kamer is soms heel raar, een ondervoed en overvoed kindje naast elkaar. Er lagen 6 kindertjes op zaal waar ik stond, maar door een of andere reden stond ik er samen met 3 andere verpleegkundigen ingepland. Echt je raad het al, weinig drukte gehad. Ik ben met een kindje naar de röntgen geweest, dat ziet er best heel goed uit en ook wel te vergelijken met Nederland. Dat zou je niet verwachten in een ‘arm’ ziekenhuis.

Ik heb veel kunnen doen voor school en wat brieven kunnen schrijven.. Dus voor sommige mensen, houdt je brievenbus in de gaten.. Haha! Echt ik ben uren en uren bezig met het schrijven van brieven, alleen het schiet maar niet echt op.. Of ik moet ze gewoon korter maken of ik moet sneller schrijven… Marloes vind het discipline en knap dat ik het volhoudt! Ik zelf eigenlijk ook wel, krijg gewoon lamme handen van al dat schrijven. Vanavond dus naar Salsa- dansen geweest, maar dat verhaal staat hierboven al beschreven!

Ik had vandaag ook een heel gesprek op stage gehad over het Surinaamse eten. Wat moet je gegeten hebben en wat is echt smerig. Ik wil natuurlijk de Surinaamse keuken geproefd hebben en niet terug in NL zijn en dat ik echt iets gemist heb! Ik kreeg gelijk een heel rijtje met alle gerechten die heel lekker zijn. Toch Maya maar eens vragen of zij hiervan iets voor ons wil koken, ben wel heel benieuwd. Onze twee nieuwe en laatste huisgenoten doen de Pabo- opleiding en lopen stage op een basisschool. Er was een kindje jarig geweest bij hun uit de klas, groep 1. De kinderen die wij in het ziekenhuis zien zijn voornamelijk dun en soms ondervoed. Veel kinderen uit groep 1 blijken van die dikke beertjes te zijn.. Wij weten nu waarom, ze krijgen allemaal als traktatie van een verjaardag een Happy Meal van de MC Donalds, geen wonder dat die kinderen dik worden en geen groente willen eten!!

Woensdag: Vandaag stond ik op de isoleerkamer, daar liggen de kleinste kindjes van de hele afdeling. Genoemd van twee weken en dan niet ouder dan een maand. Echt zooo super lief.. Het is alleen zo jammer dat ze de hele dag eigenlijk slapen en dat je ze gewoon wakker moet maken als je ze eten wilt geven. En dan heb je ook nog van die ondankbare baby’s die je er dan ook nog helemaal onder spugen. :) Verder ben ik bezig geweest met theorie doornemen en de eerste voorbereidingen voor het schrijven van mijn verpleegplan. Weer een effectieve dag dus! En jaja, ik heb weer weekend! Hoera..

Vanavond gaan we op stap als afterparty van het weekendje Gusterie. Ik ben hier nu in bijna één maand ook één keer op stap geweest, dus dat wordt nodig tijd! Haha…

Hoe is het daar verder in Nederland? Iedereen druk aan het werk, bezig met de leerpakketten en/of het uitstromen? Hopelijk allemaal goed met iedereen… Doe rustig aan, dat doe ik hier ook! Helemaal toppie voor alle berichten die worden achtergelaten en tot mijn volgende bericht!

Knuf Rianne

  • 07 Maart 2007 - 19:30

    Jorien:

    Hey Rianne,

    Ik krijg bijna iedere dag mail met al die leuke berichten van jou hier op de site.

    Begint bijna routine te worden om ff op je site te kijken.

    Erg leuk allemaal!

    En dat ritme daar bevalt je wel zeker? relaxxxxx haha

    Hier is het druk, tenminste bij mij wel! haha

    heel veel plezier daar en ben jaloers op dat warme weer, hier regent het namelijk bijna de hele week :S

    Groetjes Jorien

  • 07 Maart 2007 - 20:16

    Romkje Sietske:

    hey rianne,

    wat leuk dat het zo leuk is!!! geniet er nog maar lekker van, voor dat je het weet zit je weer hier.. verder hier alles goed. ik ben druk bezig met uitstromen en hoop dat alles lukt!!!

    nou ik houd je berichten bij! stapse!

    liefs romkje sietske

  • 07 Maart 2007 - 20:17

    Je Zus:

    Hey schatje

    Dus je hebt de eerste moves van het salsa-dansen al onder de knie? Ik had ook niet anders van je verwacht ;)

    Over het uitgaan van je, het mag haast wel in de krant dat je in één maand tijd maar één keer op stap bent geweest. :D:D:D

    Dat relaxte gewerk dat is iets waar je, als je weer in Nederland bent, vast snel vanaf moet zien. Want hier is het zeker niet zo om met zoveel mogelijk mensen op een kamer te staan.

    Nou, maak er de komende twee maanden in elk geval een supertijd van! Dat doe je ook zeker, jou kennende!! ;)

    Muchos besos

  • 08 Maart 2007 - 07:06

    Anne Hoekstra:

    Swingde je nog niet genoeg? Nu ook al weer salsa, straks kun je niet meer wennen in Nederland.

  • 08 Maart 2007 - 10:34

    Anne-Marie:

    He Rianne,

    Geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt! En die foto's allemaal. echt Leuk!
    Maak er een topweekend van!
    Hier schijnt eindeljk weer eens de zon..aahh..
    Nou geniet ervan en lekker dansen!
    Liefs Anne-Marie

  • 08 Maart 2007 - 13:50

    Gertia:

    He meid, wat leuk salsa lessen ben zelf ook een keer heen geweest, maar ja dat zou wel heel wat anders zijn als in suriname en wat spannend om al het onbekende eten uit te proberen, weet je wel wat alles is voordat je iets eet wat eigenlijk een heel lief dier is haha!
    He meid geniet ervan fijne stage week verder en verheug me op je volgende verhaal!
    Liefs Gertia

  • 08 Maart 2007 - 14:58

    Hayo:

    Hee rianne!

    Klinkt weer helemaal super! Je mag ons als je terug komt het salsa dansen wel leren;)

    Heel veel succes nog!!

    kus Hayo

  • 08 Maart 2007 - 15:39

    Veiktje:

    Hoi Rianne
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt,jeetje je bent daar al een maand!nou geniet dan vooral van het mooie weer want dat zul je als je eenmaal in nederland terug bent wel het meest missen.
    Groetjes en veel liefs van ons allemaal

  • 11 Maart 2007 - 09:38

    Dirk-yeb:

    He jij heupwiegende salsa dansende partymaker!!!!

    Fijn dat jullie het daar goed hebben! Leuk om alles te lezen.
    Kreeg ik vandaag een sms van je? tel herkende het nummer niet. Kan niks terugsturen. Sorry.
    Mocht het smsje van jou zijn. Thanks!
    Heel veel plezier de komende week en geniet.

    Tot over een paar weken.
    Groet vanuit een immer warm Windhoek (waar geen wind is, ik snap er niks van, waarom geen Warmhoek???)
    ;-)
    D.Y.

  • 11 Maart 2007 - 14:44

    Miranda:

    heey meis
    zo te zien heb je het echt heel erg na je zin
    het is daar echt lekker weer zo te zien
    ik ben best wel jaloers
    en zijn er ook lekere kerels hahahahahaha vast wel mij wel op de hoogte houden he en niet met zon kerel thuis komen he hahahahahahahahahahahahaahah ik mis jou echt heel erg en kan je niet echt vertelen wat er allemaal gebeurt omdat ik alleen maar aan het werk ben
    dikke kus miranda

  • 11 Maart 2007 - 14:50

    Miranda:

    heey lieverd
    het is daar echt lekker he en vet mooi weer je hebt leuke fotos er op
    je maakt mij echt wel jaloers zo
    ik mis je heel erg en hoop dat je snel thuis komt
    en praat je wel eens met sigrid????????????????
    ik ben twee week geleden met hun op stap geweest was heel erg gezelig maar heb je echt gemist maar ik zit nu bij een ander achter de computer dus vandaar dat ik het nu wel een berichtje kan stuuren
    ik heb geen idee waarom het niet wil bij mij thuis maar ik ga zeker proberen en anders stuur ik je wel op je mail
    nou meis niet te bruin worden he en niet te veel zoenen ik mis je en hou van je dikke kus en knuffel miranda

  • 12 Maart 2007 - 09:35

    Gertia:

    Lieve Rianne, ik dacht even kijken of je alweer een nieuw verhaal hebt geplaatst, maar nee haha en hoe bevalt het nu nog steeds goed en ben je van het weekend met school bezig geweest of heb je lekker gefeest haha ;) He meid ik hoop dat je nog geen last hebt van de heimwee en nog steeds geniet! Ik denk aan je!!!
    Liefs Gertia

  • 12 Maart 2007 - 12:13

    Leòn:

    Hey Onderbuurtje!

    Leuk die salsa he? Is echt vet grappig en ik vind het best leuk! Als ik door kan (de test haal) ga ik ook door denk ik...

    Ok, inderdaad No span! Safri safri...

    Groet bovenbuurtje.

  • 12 Maart 2007 - 21:44

    Lidia:

    Hey hoi,
    leuk om even weer 'bij te lezen'. Was alweer even geleden dat ik heb gekeken (toen was je zelfs nog in Smilde).
    Zo te horen gaat het allemaal okidoki in Suriname!!! Leuk, die salsa ook, daar kun je iedereen bij terugkomst mee versteld doen laten staan in Skopje hahah.
    In NZ is alles ook ok. (Helaas is het vandaag erg druilerig, maar ik heb al een aardig kleurtje opgelopen dus het is niet altijd zo!)
    Kom binnenkort nog wel even weer lezen hoe het met je gaat.
    Rustig aan en...
    laat die billen maar zwaaien!!!

    Groeten Lidia

  • 13 Maart 2007 - 18:08

    Elies:

    Hai Rian,

    Goh, leuk hoor al die verhalen en foto's, hebben we toch een beetje een idee wat je daar allemaal uitspookt!!

    Hier gaat ook alles goed, ontzettende leuke stage, maar met alles bij elkaar nog best pittig!

    Kreeg van de week een smsje van je, met een ander nummer, dus dacht ik zal je even zo een berichtje sturen (weet niet of mijn smsje dan wel of niet aankomt)

    Nou heel veel plezier daar, en succes met de salsa lessen he!

    De groetjes aan marloes!

    Liefs lies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Rianne

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 23618

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 21 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: