Hamam & Verjaardag! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu Hamam & Verjaardag! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne Gerkes - WaarBenJij.nu

Hamam & Verjaardag!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

13 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Deze week een update van alle dagen! :)

Woensdagavond ben ik op stap geweest, er was een afterparty van het weekendje Gusterie (twee weken geleden). Het zou de Lady’s Night zijn en voor de dames gratis drinken tot 01 uur. Daar moet Rianne dan natuurlijk bij zijn. Dus wij met volle moed en danszin naar discotheek Millennium. Daar aangekomen was er dus geen kip te bekennen. We zijn wel gebleven, we waren toch de volgende dag vrij. Nog een lekkere shooter B52 naar binnen gewerkt en toen naar huis gegaan.

Donderdag eerst heerlijk uitgeslapen, lekkere koude douche genomen. Wat zal ik eens gaan doen, ach.. Marloes ligt toch te slapen. Even naar het internetcafé geweest en uurtje met Marleen gebeld, daarna nog een uurtje met sis en mams. Dus ik ben weer helemaal op de hoogte van alle roddels en gebeurtenissen, haha. De middag toch maar besteed aan school, want dat is toch de uiteindelijke reden dat ik hier zit. Donderdagavond nog even lekker geborreld en maar op naar bed.

Vrijdag vroeg opgestaan om bezig te gaan met school. Toch eerst maar even naar de stad geweest kleine aankopen doen. Daarna is Marloes naar de kapper geweest en ben ik bezig gegaan met school. Harm en Inge wilden graag een massage, aangezien ze last van de rug en nek hadden. En ik kon ook wel een massage gebruiken. Dus wij rondbellen waar we dat konden krijgen. Taxi heeft ons uiteindelijk naar een luxe tent gebracht, een Turkse hamam. Helaas zat het voor vandaag vol en hebben we een afspraak gemaakt voor zaterdag, morgen dus. Ik verheug me er nu al op. ’s Avonds naar Salsa- les geweest. Onze tweede les en we mochten dansen in paren. Ik heb erg gelachen en moet zeggen dat het best goed ging. Nu thuis maar weer oefenen op de stapjes. Vrouw zijn is best handig. Je hoeft nergens over na te denken als je een man hebt die je goed leidt. Daarna nog even iets kleins gegeten en een drankje gedronken bij t Vat op het terras.

Zaterdag om 9:30 uur werden we opgehaald om naar de hamam gebracht te worden. Rond 10 uur lagen we op de ligbedden en konden we een warme douche nemen! Jaa, helemaal fijn.. Daar kan ik echt naar uit kijken.! Toen een kwartiertje in de stoomcabine lekker zweten. Nog even onder de koude douche afspoelen en op naar de massage. Vijf kwartier lang masseren is echt goddelijk! Soms deed het wel even zeer, maar ach.. Dat moet je maar voor lief nemen.
Daarna helemaal relaxed en echt te lui gewoon om iets te ondernemen. We hebben even lekker geluncht en op een terrasje gezeten. Ja, die kleur was er helemaal af geschrobd dus dat moet dan wel even weer opnieuw aangebracht worden. En gelukt, de rode armpjes waren al weer zichtbaar. ’s Avonds lekker gegeten bij de Braziliaan en daarna op twee terrasjes gezeten drankjes en cocktails drinken. Uiteindelijk nog even de discotheek in geweest, maar was rond 2:30 uur thuis.

Zondag lag het in de planning om eerst uit te slapen, dan even bezig te gaan met school. Daarna lekker de hele middag naar het zwembad te gaan. Helaas liep dit ook mede dankzij het weer anders. De regen viel met bakken uit de lucht, waardoor ik besloot dus echt niet te gaan zwemmen. Dan nog maar even naar het internetcafé de laatste dingen opzoeken voor mijn model van Leininger. Verder de middag bezig geweest met allerlei kleine dingetjes die toch nog even moesten gebeuren, soms moet je daar ook even tijd aan besteden. Marloes had lekkere macaroni gekookt, dus daar nog van gesmuld. Na het eten even lekker in de hangmat liggen slapen… Heerlijk! Morgen ook weer vroeg op, harde leven, 4 dagen deze week stage!

Maandag:
Weer een harde werkdag voor de boeg. Vandaag stond ik weer, zoals de vorige week, op de diarreekamer. Dus volop diarree, braken etc., jammie! Ik had een hele leuke zuster, maar die was erg moe. Ze gaf aan het begin van de dienst aan een rustige dienst te willen en geen opnames. Ik wilde dit juist wel en zei dit ook! Nou, ik kreeg ze ook. Vier opnames tegelijk, en dan heb je het druk! Gelukkig konden we twee opnames afstaan aan andere zusters die helemaal niets te doen hadden.. Dit omdat er even een kameropschuiving was geweest.. Fijn! Ik heb hiervan twee anamneses afgenomen, dus zat er gelijk goed in.

’s Avonds had ik een verjaardag van een zuster van onze afdeling! Wij waren hiervoor uitgenodigd, dus rond 19:15 uur vertrokken wij richting haar huis. Aangekomen in de straat waar ze woonde kon je meteen zien waar het feestje zich voltrok. Wat een drukte.. We kregen direct een schaaltje pindasoep, heerlijk! Er was een bandje met Surinaamse muziek, maar ook Jan Smit kwam voorbij! :) Grappig.. Veel jonge mensen gingen op de dansvloer en ik moest hier inwendig erg om lachen. Om 22 uur stond de warme maaltijd geserveerd, heel jammer maar dan hoef ik echt geen warm eten meer. En zeker niet als ik ook al om 18 uur had gegeten! Dus deze maaltijd moesten we meenemen naar huis om de volgende dag op te eten! Rond 23 uur was ik weer thuis en maar snel t bedje in.

Dinsdag:
De zaal waar ik op stond lag vol, ook met nieuwe opnames dus het zou een rustigere dag worden. Toch gingen er twee kindjes weg en dat betekend kans op opnames. Idd, een half uur voordat de dienst afgelopen was kreeg ik nog een opname. Het is leuk dat je als volwaardig aan wordt gezien door de meeste collega’s en dus ook veel handelingen kunt assisteren. Ik heb vandaag ook veel gesproken over eten, ze snappen mijn combinatie niet hoor pap… Bruine bonen met spek en appelmoes, haha! “Gatver”, dat was de reactie die ik kreeg! Leuk, leuk, leuk!

Vanavond hebben we weer Salsa, alleen ik heb echt helemaal geen zin om te gaan! Haha, zo meteen eerst mijn lekkere maaltijd van de zuster naar binnen werken en dan maar eens kijken of we de moed kunnen verzamelen.

Leuke reacties allemaal, mijn afgelopen week zat vol met leuke dingen, dus lekker uitgebreid verslagje geschreven! Kunnen jullie lekker mee genieten of ik zit jullie lekker te maken! Dat kan natuurlijk ook..

Nou, toi, toi, toi deze week maar weer! Op naar een nieuwe week vol mooie dingen…
Liefs en Kus Rianne


P.s. De foto van mij in de Tempel hoorde bij het vorige bericht!

  • 13 Maart 2007 - 20:21

    P € T € ®:

    haha, echt geweldig om je verhalen te lezen... heel relaxed (lees surinaams) allemaal. fijn om dat je het zo naar je zin hebt.. Wij maken ons op hier voor de lente... ook leuk
    laters,

    peter

  • 13 Maart 2007 - 21:12

    De Blommen:

    Hoi die Rianne
    Het is en blijft leuk lees ik. Je ziet er goed uit.
    Maar wat wil je ook, massages dansen, uitgaan en op de valreep naar de diarreekamer. Hou je haaks vanuit een zonnig nederland. de Blommen

  • 14 Maart 2007 - 08:31

    M@rleen:

    Heey meissie,

    Klinkt allemaal erg relaxed. Heerlijk dat je zo aan het genieten bent. En idd als je maar een goede danspartner hebt, dan hoef je als vrouw niet echt na te denken ;) Ik ben jaloers, mis mijn donderdagavondje!!

    Was fijn je even te spreken, mooi dat je het model van leiniger hebt gevonden, kun je het een beejte toepassen?? Ik zal er aankomende week ook mee aan de slag!

    Hee meis een hele goede week, veel suc6 op stage, mooi dat je al zoveel zelfstandig bezig bent!!
    Möi Möi -> Daaaag...

    KuSs Marleen x

  • 14 Maart 2007 - 19:54

    Beja:

    Hey meis!
    Klinkt super daar!
    Gaaf zeg op de kinderafdeling!
    Ik las dat sommige dingen lastig zijn, heel anders dan in NL natuurlijk wat beteft voorlichting aan patiëntjes.
    Nou knap hoor van je!
    Doe je best!
    Geniet van je feestjes, weekenden, salsadansen en het eten! ghi.

    dikke kus beja

  • 15 Maart 2007 - 13:26

    Gertia:

    Hey meid,

    ten eerste bedankt voor je smsje leuk vind ik dat toch altijd haha ;)
    He meid wat weer een lang verhaal maar ben er even lekker voor gaan zitten goed dat je toch bezig bent geweest met school en wat lekker allemaal, lekker jezelf verwennen met van alles. Fijn dat stage ook goed gaat, doorzetten he meid!
    Ik denk aan je liefs mij

  • 15 Maart 2007 - 21:35

    Anja:

    Hey lieverd..

    Wat een spannende gebeurtenissen voor jou allemaal. Maar even 1 opmerking...als je terug komt ga jij me dan ook salsa lessen geven. Lijkt me wel erg leuk namelijk en het is overigens ook echt iets voor jou. Leuke foto trouwens met je haar los en dat rode topje. Dat staat je goed. Ik vind dat je nog niet zo rood bent als anders, je wordt nu echt bruin (tenminste als je foto klopt en ik het goed zie).

    Ik hou van je en nog even veel plezier.

    Kus Anja

  • 16 Maart 2007 - 15:42

    Sigrid:

    Hee meis..

    Ik heb de berichten weer gelezen!! Ik moet zeggen dat je er heel goed uit ziet.. Voor ons koude kikkerlandje is het voor deze tijd van het jaar het hier goed vol te houden hoor ;p

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Rianne

Actief sinds 07 Sept. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 23609

Voorgaande reizen:

11 Februari 2007 - 21 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: